Jul och nyår 2018

Idag är det den 1 januari 2019, skrev i förra inlägget att tiden går så sjukt fort och det skulle jag vilja påstå nu med. 
 
Jag och Hugo spelade bingo på upesittarkvällen och laddade upp inför julafton. Julaftonen spenderade vi med mina föräldrar i torpet. Så mysigt! Vi åt lunch, middag, fikade, käkade julgodis, spelade spel, rimmade osv... Så himla mycket julklappar på fyra personer ( 31st haha) förstår inte hur det kunde gå till! :)
 
 
 
Såhär såg även vår julgran ut i år!
 
 
Blev så tomt nu när granen åkte ut, ville ha kvar den längre men den började barra så mycket... 
 
Igår var det Nyårsafton, den spenderade jag och Hugo tillsammans. Vi började med Nyårscruising med ett par kompisar, sen efter det tog vi oss in till stan för att käka fyrarätters på PappaGrappa, det visade sig dock vara sjurätters!! Snacka om förvånade! Men så kul att få testa massa nya rätter och smaker, sånt som man inte brukar göra annars!
 
Här ska ni få se, kan meddela att det var riktigt gott och riktigt mättande!
 
Började med ostron, ingen av oss hade smakat det innan.. Speciell konsistens, första smaken var sådär men genomled man den delen så smakade det som vanliga musslor sen tyckte jag!
 
Efter det fick vi in löjromsstrutar, fräscha och goda.
 
 
Sen var det dags för pilgrimsmusslan. Mycket goda tillbehör till alla rätter.
 
 
Här är det piggvar som serverades med många olika tillbehör.
 
 
Sen fick vi in anka, så himla mör.
 
 
Dessertdags!
 
 
Och efter det, varsin pralin med smak av honung och citron.
 
 
Här är hela menyn :)
 
 
Var en mycket trevlig kväll. Åt mat konstant i tre timmar!! :D
 
Sen tog vi någon drink innan det var dags att kika på fyrverkerierna!
 
 
Gott nytt år!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0