Linköping

Nu är det fullt upp! Allt och då menar jag verkligen allt handlar om skolan just nu. Usch, kan ju knappt använda huvudet som man ska - det är verkligen proppat med tankar just nu! Gymnasieval är det rätta ordet! Alla nior ska ha valt innan den 15:de. De e kämpigt värre just nu...
 
Var i alla fall i Linköping idag och kollade floristutbildningen. 
Fick testa att binda en tulpanbukett med lite blad och kvistar, bland annat eucalyptus, i spiralteknik.
Var lite krångligt från början men till slut fixade det sig:)
 
Fick också binda mig en annan bukett och ta med hem. Jag använde mig av ett rede och fyllde sedan på med blommor & blad:) Fick också slå in buketten, med papper och cellofan och slutligen ett litet snöre med deras logga!
Vad jag tyckte om skolan? 
 
Absolut bäst av de jag besökt!!
Läraren var toppenbra! Hur snäll som helst, bra på å förklara + att jag gillade hennes personlighet:)
Lokalerna var fräsha och fina, var någon särskild känsla i floristlokalen - kändes mycket trivsammare än på de andra skolorna! 
 
De enda som var lite sådär var  maten, de serverade en rätt varje dag. Jag frågade de floristelever som var där och de tyckte att maten var okej men inte mer. Så maten hade ju kunnat vara bättre, var på en annan skola där de serverade fyra rätters varje dag + stort salladsbord. Kan man inte ta med de skolköket till skolan i Linköping!? Då hade det ju varit perfekt!! Men nej sån tur ska man inte ha, hehe... 
 
Sen har vi ett problem, ifall jag väljer Linköping och går där så måste jag flytta för det är alldelles för långt att åka varje dag. Finns ingen mer i skolan jag går i nu som kan tänka sig att flytta till Linköping heller vilket är lite tråkigt, hade varit lättare om man var två!
Får se hur de blir...



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0