Julutmaning 4: Julklappstips

Den 4:de julutmaningen hos www.retrolover.blogg.se och www.iwantcandy.se är julklappstips. 
De skulle dessutom inte vara så påfrestande på miljön eller plånboken och
det tycker jag inte att mina är heller:)
 
Tips 1: Köp en gammal tavelram på loppis, måla upp den i den färg du önskar.
Såga sedan till en bit av någon gammal tretex skiva eller liknande och montera fast.
Du kan själv välja att måla den eller inte - jag använde mig av Graphite, Chalk Paint. 
Ta sedan några gamla nålar, kanske har du några fina från mormor? Ja, efter detta
har du en fin gammaldags anslagstavla.
 
Tips 2: Fynda en ram på loppis, måla i valfri färg och sätt sedan i hönsnät
som du klippt till i rätt storlek. Sen är det bara att nypa fast det du vill.
Kanske blir detta din favvo tavla där du sätter upp inspirations bilder,
sådant som måste göras eller bara en tavla med fina dekorations grejer? 
 
Tips 3: Har du precis ätit konserverad annanas? Haha nejdå, men kanske har du
en tom plåtburk som är på väg till återvinningen. Skynda, skynda. Av en plåtburk
kan du få ihop detta på bilden. Ett fint sätt att förvara några ljus på. 
Det enda du behöver göra är att måla burken (förstås så måste du ta bort
etiketter om sådana finns) och sedan linda runt lite spets och göra en rosett,
stoppa sedan i ljusen. En enkel men enligt mig fin förvaring!
 
Hoppas ni fick lite ideér, lycka till!
Tack för titten!
 
 
 
 
 
 
Johanna Retrolover Alm
2013-12-26 @ 20:56:17
URL: http://retrolover.blogg.se/

Åh en massa fantastiska tips!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0